Jegyáraink esetén, áttértünk a dinamikus árazásra. (2024.novembertől)
A dinamikus, vagy keresletalapú árazás egy olyan kifinomult árazási technológia, melyben az ár a kereslet és kínálat viszonyának függvényében folyamatosan felülvizsgálatra és finomhangolásra kerül. Ennek megfelelően a dinamikusan képzett árak időben változhatnak, és sokkal jobban tükrözik az adott termék vagy szolgáltatás mindenkori piaci értékét. A dinamikus árazást mára világszerte számos területen alkalmazzák sikerrel – dinamikusan áraznak nem csak a légitársaságok, a szállodák, az Airbnb és az Uber, de a Metropolitan Opera, a New York-i Broadway színházai, több külföldi nagy mozilánc, és különböző sportágakban számos jelentős klubcsapat is.
- a dinamikus árazás lehetővé teszi, hogy a vásárlói igényekhez illeszkedően nagyobb rugalmasságot és többféle áropciót tudjunk vásárlóinknak kínálni;
- a dinamikus árképzés a mindenkori piaci értékkel összhangban lévő árakat eredményez, így vásárlóinknak éppen annyit kell fizetnie, amennyit a kiválasztott jegyek az adott pillanatban ténylegesen érnek;
- a gyorsan változó világunkban szinte lehetetlen a fix árképzéssel követni a jegyek valós értékét;
- elkötelezettek vagyunk az értékteremtő, a vásárlói elégedettséget növelő innovációk mellett.
A jegyek ára a mindenkori kereslet és kínálat viszonyának figyelembevételével, tehát piaci alapon változik. A keresletet számos tényező befolyásolja: az előadóhely, az előadók, a darab, az előadás időpontja, az előadás sikeressége, hogy hányan kívánják és mikor megtekinteni, hogy hányan látták már, és hányan szeretnék újra megnézni, de még az időjárás és az alternatív program lehetőségek is. A dinamikus árképzés során e tényezők és az előadásra rendelkezésre álló helyek figyelembevételével állapítja meg a rendszer az aktuális árat. Ez az ár időben felfelé és lefelé is módosulhat.